Nowy Tomyśl – Zbąszyń

 One comment

 

 
  Nowy Tomyśl – Zbąszyń
Długość
22,10 km
Drogi asfaltowe 6,8 km 31 %
Drogi polne 13,30 km 69 %
Obszary leśne 8,7 km 39 %
obszary bezleśne 13,40 km 61%
Utrudnienia: Piaszczyste drogi
Gminy: Nowy Tomyśl, Zbąszyń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Profil trasy

Całkowity dystans: 22068 m
Najwyższy punkt: 84 m
Najniższy punkt: 54 m
Wyskokość podjazdów: 183 m
Pobieranie

 

Oceń szlak:

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ocena oznakowania szlaku skala ocen

keditbookmarkskeditbookmarkskeditbookmarkskeditbookmarks

Ocena: Dobry

Ocena trudności szlaku skala ocen

keditbookmarkskeditbookmarkskeditbookmarks

Ocena:Szlak bez większych utrudnień

 

Skrócony opis: Szlak prowadzi przez obszary zabudowy olęderskiej, charakteryzujące się rozproszoną zabudową. Szlak prowadzi głównie drogami polnymi nieco uciążliwymi ze względu na piaski. Na szlaku liczne drzewa osiągające pomnikowe rozmiary.

Atrakcje turystyczne:

– Nowy Tomyśl

– Chrośnica

– Zbąszyń

 

Utrudnienia: Piaszczyste drogi

 

0.0Start

 

Szlak rozpoczyna się na dworcu Pkp w Nowym Tomyślu. Początkowo wędrujemy asfaltem wzdłuż torowiska, mając je po swojej lewej stronie. Na przejeździe kolejowym skręcamy w Lewo

 

0.80Ul. Rzemieślnicza

 

Szlak skręca w prawo w ul. Rzemieślniczą

 

1.10Koniec Asfaltu

 

Rozpoczyna się droga gruntowa, po lwewej stronie dęby osiągające pomnikowe rozmiary

 

1.30Zakręt w lewo

 

Droga prowadzi w lewo

 

1.60 Skrzyżowanie

 

Na skrzyżowaniu dróg polnych skręcamy w lewo

 

2.40Asfalt – Chojniki

 

Docieramy do skrzyżowania z drogą asfaltową, Skręcamy w prawo, Tuż przy drodze dąb o pomnikowych rozmiarach

 

2.60Wysypisko

 

Mijamy po prawej pagórek, który stanowi zrekultywowane wysypisko śmieci.

 

4.10 Skrzyżowanie Chojniki

 

Docieramy do skrzyżowania szlaki żółte kierują się w lewo, my natomiast skręcamy w prawo i wędrujemy w dalszym ciągu asfaltem. Dołączają do nas znaki szlaku Postania Wielkopolskiego, które będą nam towarzyszyć aż do Chośnicy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.50 Szarka

 

Przekraczamy most na Szarce. Kończy się tutaj asfalt. Wjeżdżamy do Jastrzębska Starego. Przed mostem po prawej stronie, nieco głębiej w lesie dąb o pomnikowych wymiarach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.00 Gospodarstwo agroturystyce

 

Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się prosto. Po prawej tablica informująca o gospodarstwie agroturystycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.40 Ciek wodny

 

Przekraczamy mostkiem niewielki ciek wodny, stanowiący dopływ Szarki, tuż za nim skręcamy delikatnie w prawo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.50 Ruiny

 

Dojeżdżamy do skrzyżowania na którym skrecamy w lewo, zgodnie z tablicą na Grubsko. Po prawej ruiny budynku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.80 Grubsko

 

Mijamy po prawej tablicę informującą że wjechaliśmy do Grubska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.30 Wydma

 

Docieramy do podnóża wydmy, na którą rozpoczynamy podjazd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.40 Kulminacja wydmy

 

Droga wrzyna się w wydmę, wkrótce osiągamy kulminację wydmy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.70Grubsko- koniec lasu

 

Docieramy do kolejnej tablicy informującej że znajdujemy się w Grubsku, tuż za tablicą skręcamy w prawo i opuszczamy obszar leśny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.50 Kapliczka

 

Docieramy do kapliczki poświęconej mieszkańcom, którzy zginęli w czasie II wojny światowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.90  Grubsko Skrzyżowanie

 

Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Przez długi czas będziemy tera wędrować wśród pól uprawnych i łąk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.20 łuk drogi

 

Docieramy do kolejnego skrzyżowania, na którym jedziemy prosto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.60 Grubsko – Skryżowanie II

 

Docieramy do kolejnego skrzyżowania, na którym jedziemy prosto. Mijamy drogowskaz szlaku postania wielkopolskiego

 

Rozpoczyna się tutaj uciążliwy odcinek drogi, charakteryzujący się piaszczystymi drogami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.90 Aleja wierzb

 

Przejeżdżamy niewielką alejką wierzbową

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.40 Zabudowania Grubsko

 

Docieramy do kolejnych zabudowań wsi Grubsko. Zabuduwa ta charakteryzuje się znacznym rozproszeniem kolejnych gospodarstw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.0 Obszar leśny – Krzyż

 

Docieramy do obszaru leśnego, którym będziemy wędrować  do Crośnicy. Na skraju lasu po lewej stronie drogi stoi krzyż

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.40  Drogowskaz

 

Docieramy do drogowskazu informującego że jadąc w prawo dotrzemy do Nowego Jastrzębska, a jadąc prosto do Chrośnicy. Oczywiście kierujemy się prosto, przejeżdżając obok opuszczonego budynku. Poruszamy się wzdłuż słupów energetycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.00Słupy energetyczne

 

Słupy energetyczne odchodzą od drogi, my cały czas poruszamy się polną drogą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.70 Chrośnica

 

Docieramy do Chrośnicy, początkowo po prawej stronie pojawiają się boiska, a później budynek szkoły. Tuż za szkołą jest skrzyżowanie z drogą asfaltową. Skręcamy w prawo na asfalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.80 Chrośnica – Łuk w lewo

 

Asfaltowa droga skręca w lewo, i my się tak kierujemy. Tuż przy rozdrożu kapliczka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.90 Chrośnica skrzyżowanie

 

Droga asfaltowa skręca w prawo. My kierujemy się prosto w drogę polną. Należy zachować szczególna ostrożność ze względu na ograniczoną widoczność na tym skrzyżowaniu. Przy skrzyżowaniu kolejna kapliczka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.30 Chrośnica – Koniec

 

Wyjeżdżamy z Chrośnicy, jedziemy początkowo przez łąkę, po czym droga zagłębia się w las. Niestety znów pojawiają się uciążliwe piaski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.70 Rozwidlenie

 

Na rozwidleniu dróg, wybieramy prawą odnogę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.10 Skraj lasu

 

Droga wyprowadza nas na skraj lasu, po prawej stronie rozciąga się pole, po lewej stronie las. Droga wiedzie skrajem lasu najpierw skręcając w lewo, następnie w prawo, po czym znów zagłębia się w las. Wśród pól widoczne zabudowania stacji hodowli drobiu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.70Leśne skrzyżowanie

 

Dojeżdżamy do prostopadłej drogi leśnej. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.10 Leśne skrzyżowanie II

 

Na kolejnym skrzyżowaniu prosto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.30 Koniec obszaru leśnego

 

Opuszczamy obszar lasu. Prze dami widoczne wieże kościoła w Zbąszyniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.80 Leśne Domki

 

Docieramy do rozproszonej zabudowy wsi Leśne Domki.Na skrzyżowaniu w prawo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.40 Przejazd kolejowy

 

Przekraczamy niestrzeżony przejazd kolejowy, na linii kolejowej Zbąszyń – Wolsztyn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.50Zbąszyń

 

Dojeżdżamy do pierwszych zabudowań Zbąszynia. Poruszamy się ulicą Polną

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.70Zbąszyń- kostka brukowa

 

Kończy się droga polna a rozpoczyna droga z kostki brukowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.90 Skrzyżowanie ul. Powstańców Wielkopolskich

 

Dojeżdżamy do skrzyżowania  drogi asfaltowej Ul. Powstańców Wielkopolskich z drogą Polną i Ogrodową. Na krzyżowaniu kierujemy się prosto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.40 Skrzyżowanie Ul. Senatorska

 

Na kolejnym skrzyżowaniu dróg skręcamy w lewo w ulicę. Senatirską. Uwaga brak znaku

 

19.50 Obra

 

Przekraczamy most na Obrze

 

19.60 Rynek

 

Dojeżdżamy do rynku w Zbąszyniu. Po lewej wznosi się budynek kościoła

 

19.90 Skrzyżowanie Ul. Garczyńskich

 

Szlak prowadzi prosto ul. 17 stycznia. Jest to najdłuższa ulica Zbąszynia Skręcając w lewo dojechać można do baszty zamkowej, pozostałości murów obronnych oraz parku. Po zwiedzeniu tych zabytków, powrót do szlaku tą samą drogą

 

20.00 Skrzyżowanie ul. Wypoczynkowa

 

Nasz szlak prowadzi prosto. Znaki szlaku niebieskiego skręcają w lewo w drogę prowadzącą do plaży miejskiej.

 

20.40 Skrzyżowanie ul. Mostowa

 

Na skrzyżowaniu kierujemy się prosto. Na wysepce ustawiono drogowskaz informujący o przebiegach szlaków.

 

21.50 Skrzyżowanie Ul. Dolna

 

Docieramy do kolejnego skrzyżowania, na którym kierujemy się prosto. Tuż za skrzyżowaniem przejazd kolejowy

 

21.60 Skrzyżowanie ul. Rejtana

 

Tuż za przejazdem kolejowym szlak skręca w lewo w ulicę Rejtana

 

22 Plac Dworcowy

 

Po lewej pojawia się droga prowadząca na plac dworcowy

 

22.10 Dworzec Pkp

 

Dojeżdżamy do dworca Pkp w Zbąszyniu. Jest tutaj koniec szlaku czarnego

 

 

Km

rosnąco

Charakterystyczne  punkt szlaku

Km

malejąco

0.0

Start  / ul. Dworcowa. dworzec PKP Koniec

22.10

0.20

W lewo / Ul. dworcowa – ul. kolejowa W prawo

21.80

0.80

Prawo / Ul. kolejowa – ul. Rzemieślnicza W lewo

21.20

1.10

Koniec / Asfalt Początek

21.00

1.60

W lewo / Skrzyżowanie W prawo

20.50

2.40

Prawo na asfalt / Skrzyżowanie Chojniki Lewo na polną

19.70

4.10

Prawo /  Skrzyżowanie Chojniki Lewo

18.00

4.50

Prosto /  Most na Szarce Prosto

17.60

5.50

W prawo/ Ruiny Budynku W lewo

16.60

5.80

Początek / Grubsko Koniec

16.30

6.70

Prawo   koniec  lasu / Początek lasu  w lewo

15.40

7.50

Kapliczka

14.60

7.90

W lewo / Grubsko Skrzyżowanie W prawo

14.20

8.60

Prosto/ Drogowskaz szlaku powstania Wielkopolskiego prosto

13.50

10.00

Początek lasu / Krzyż Koniec lasu

12.10

12.70

Początek – w prawo na asfalt/ Chrośnica Koniec – W lewo na polną

9.40

12.90

Prosto na polną / Skrzyżowanie Chrośnica   Prosto na asfalt

9.20

13.30

Koniec / Chrośnica Początek

8.80

13.30

Początek / Las Koniec

8.80

14.10

Początek /  Skraj lasu Koniec

8.00

15.10

W prawo / Leśne skrzyżowanie W lewo

7.00

16.30

Koniec/ Las Początek

5.80

16.80

W prawo / Skrzyżowanie Leśne domki W lewo

5.30

17.40

Prosto / Przejazd kolejowy Prosto

4.70

18.70

Początek / Zbąszyń kostka brukowa Koniec

3.50

18.90

Prosto/ Skrzyżowanie ul. Powstańców Wielkopolskich – ul. Polna Prosto

3.20

19.40

Lewo / Skrzyżowanie ul. Powstańców wlkp – ul. Senatorska Prawo

2.70

19.60

Prosto / Rynek Prosto

2.50

19.90

Prosto / Skrzyżowanie ul. Senatorska – Ul. Garczyńskich Prosto

Lewo / Brama zamkowa Prawo

2.20

20.40

Prosto/ Skrzyżowanie ul. 17 Styczna – Ul. Mostowa Prosto

1.70

21.50

Prosto / Skrzyżowanie ul. 17 stycznia – Ul. Dolna Prosto

0.60

21.60

Lewo / (przejazd kolejowy) ul – 17 Stycznia – Ul Rejtana   Prawo

0.50

22.00

Lewo/ Plac Dworcowy Prawo

0.10

22.10

Koniec/ Dworzec Pkp Start

0.0

 

Jeśli poruszamy się z Nowego Tomyśla do Zbąszynia czytamy opis od lewej do prawej, nie interesuje nas teks oznaczony kolorem niebieskim

 

Jeśli poruszamy się z Zbąszynia do Nowego Tomyśla czytamy opis od prawej do lewej, nie interesuje nas tekst oznaczony kolorem zielonym

 

 

 

Propozycje dalszej wędrówki po ukończeniu szlaku:

 

– Powrót do Nowego Tomyśla pociągiem

 

– Szlak niebieski do Kopanicy (start z rynku)

 

– Szlak niebieski do Pszczewa (start z rynku)

 

– Szlak zielony wokół jeziora Zbąszyńskiego

 

– Szlak żółty do Miedzichowa

 

– Szlak czerwony do Miedzichowa

One comment to Nowy Tomyśl – Zbąszyń

  • Kołodziejczaki  says:

    Dzisiaj przejechaliśmy z mężem i dwójką dzieci w fotelikach wyżej opisany szlak. Przyroda dookoła i przewaga obszarów leśnych jest super, ale „piaszczystość” wielu odcinków jest upiorna 🙂 mimo wszystko warto! Takich urokliwych lasów dawno nie widzieliśmy 🙂

Skomentuj ten szlak

Dziękujemy za komentarz