Nowy Tomyśl
rowerowytomysl@gmail.com

Ścieżka rowerowa Wołów Lubiąż

Ścieżka rowerowa Wołów – Lubiąż

Ścieżka rowerowa Wołów - Lubiąż

kilometrów
Atrakcji
Zdjęć
h
czas przejazdu

Jeśli podobają się Tobie treści prezentowane na tej stronie. Wesprzyj rozwój strony, klikając postaw kawę

Postaw mi kawę na buycoffee.to

W opisie znajdziesz.

To wszystko dla Ciebie

1. Panoramy 360 stopni
2. Przebieg szlaku
3. Informacje o oznakowaniu szlaku

4. Jak dotrzeć do szlaku

5. Dla kogo szlak jest przeznaczony

 

6. Atrakcje turystyczne
7. Nawierzchnia
8. Podsumowanie rodzajów nawierzchni

9.  Opis szlaku

10. Galerię zdjęc

Wirtualna podróz

Konieczne kliknij  i  wyrusz w wirtualną podróż dzięki panoramom 360 stopni.

Przebieg szlaku

Total distance: 15.75 km
Max elevation: 151 m
Min elevation: 89 m
Total climbing: 377 m
Total descent: -402 m
Download file: Trasa Wołów - Lubiąż.gpx

Krótka przerwa na reklamę

Jak oznakowano szlak

Oznakowanie stanowią brązowe tabliczki z logiem Dolnośląskiej Krainy Rowerowej z kilometrażem do kolejnych miejscowości na trasie. Dodatkowo w miejscach gdzie ścieżkę rowerową przecinają drogi asfaltowe występują drogowskazy pokazujące kilometraż do najbliższych miejscowości poza szlakiem.

Brak oznakowania na początku i końcu trasy.

Każda podróż ma swój początek

Dojazd do szlaku

Przez Wołów przebiega czynna linia kolejowa Głógów – Ścinawa – Brzeg Dolny Wrocław.

Od strony Lubiąża, najbliższa stacja kolejowa znajduje się po drugiej stronie Odry w Malczycach. Jest to linia kolejowa Legnica – Wrocław

Dla zmotoryzowanych, duży darmowy parking przy dworcu w Wołowie. W Lubiążu przed klasztorem, w miejscu gdzie koniec ma opisywany szlak znajduje się duży darmowy parking.

W Mojęcicach parking przed cmentarzem, tuż przy ścieżce rowerowej.

.

Jesteś gotowy na przygodę ?

Dla kogo jest ten szlak

Ścieżki poprowadzone nasypami dawnych linii kolejowych są dobrym miejscem do uprawiania rodzinnej turystyki rowerowej i tak jest w tym przypadku. Jedynie na początku i końcu trasy, przebieg odbywa się w normalnym drogowym ruchem aut, ale są to krótkie odcinki. Ewenementem jest niedokończenie ścieżki w Lubiążu, sprawia to, że trzeba pokonać 700 metrowy odcinek wąską ścieżką, lub zjechać z nasypu i następnie podjechać stromym podjazdem w stronę klasztoru.

Dla osób z przyczepkami rowerowymi, przejazd wyżej wspomniana ścieżką jest niemożliwy.

 Na całej długości trasy w miejscach, gdzie skrzyżowania z drogami, czy to polnymi czy asfaltowymi znajdują się w poprzek ścieżki barierki, i tutaj znów rowerzyści z przyczepkami będą musieli zachować czujność, żeby zmieścić się pomiędzy szykanami.  Dla pozostałych rowerzystów także te barierki są niebezpiecznym elementem na drodze.

W kwestii zabytków wzdłuż trasy to jedynie w Mojęcicach znajdują się ciekawe miejsca do zobaczenia, jezioro, kościół i pałac. Przez pozostałą część trasy głównymi atrakcjami są pozostałości infrastruktury kolejowej w postaci wiaduktów i dworców. Największa atrakcja czeka oczywiście na sam koniec a jest nim klasztor cystersów.

Z walorów krajobrazowych warto zwrócić uwagę, iż w pewnym momencie pojawia się panorama na góry sowie i masyw Ślęży.

Trasa jest krótka bo zaledwie 15 kilometrowa, ale gdyby rowerzyści opadli z sił, to na trasie są 4 zadaszone punkty odpoczynku.

W kwestii prowiantu, to sklepy znajduję się w Wołowie i Mojęcicach. Dodatkowo przy klasztorze w Lubiążu działa karczma cysterska.

Atrakce turystyczne

Wybierając z mapy powyżej pełny ekran, pojawia się możliwość pobrania atrakcji w formacie pliku KML

Graficzne przedstawienie nawierzchni szlaku

Nawierchnia

Szlak VeloBaltica Świnoujście – Dziwnów

Legenda do nawierzchni

Długośc opisywanego odcinka

0
km

Asfaltowe drogi rowerowe:

1
km
83%

Drogi rowerowe z kostki

0
km
Procentowa długość 6%

Asfalt o średnim natężeniu ruchu

0
km
Procentowa długość
4%

Droga polna/leśna

0
km
Procentowa długość
4%

Bruk

0
km
Procentowa długość
2%

Obszary leśne

0
km
Procentowa długość
19%

Obszary bezleśne

0
km
Procentowa długość
79%

Skrócony opis szlaku

Wołów

Podróż można rozpocząć przy dworcu w Wołowie. Znajduje się tam duży parking. (0,0 km)

Początkowo na południe do ul. Leśnej, na której skręcamy w prawo, przekraczamy przejazd kolejowy (0,10) Na rozwidleniu dróg, skręcamy w lewo w ul. Tadeusza Kościuszki. Pojawia się ścieżka rowerowa. Na skrzyżowaniu z ul.  Zaułek Zielony, skręcamy w prawo. (0,80 km) Wkrótce docieramy do początku ścieżki poprowadzonej nasypem linii kolejowej. (1,30 km) Opuszczamy Wołów i wygodną ścieżką asfaltową skrajem kompleksu leśnego wędrujemy w kierunku Lubiąża

Szybko docieramy do pierwszego miejsca odpoczynku. Stylizowane na stacyjki kolejowe zadaszone, z ławeczkami i miejscem do przypięcia rowerów .Takich miejsc na trasie będą jeszcze trzy.  

Dzik na trasie

Wkrótce odbędziecie spotkanie oko, w oko z dzikiem, sporej wielkości figura tego jegomości czeka przy szlaku, jest to element ścieżki dydaktycznej nadleśnictwa, nieco dalej przy przekraczaniu drogi asfaltowej do Stobna, kolejna ekspozycja leśna tym razem z gigantycznymi, szyszkami. (3,20 km)

Opuszczamy teren leśny, teraz prze kolejne 10 kilometrów jazda pośród pól uprawnych, po drodze jeden z wiaduktów, pod którym prowadzi ścieżka rowerowa.

Mojęcice

Docieramy do Mojęcic, z lewej strony niewielkie jezioro, z ośrodkiem wypoczynkowym. Sama miejscowość ma do zaoferowania kościół oraz pałac. Przy trasie kolejne miejsce odpoczynku. (5,40 km)

Kolejne kilometry trasy i przejeżdżamy obok pozostałości wiaduktu. Na przełomie lipca sierpnia możecie skorzystać z dodatkowej atrakcji jakimi są krzaki jeżyn, porastające nasyp kolejowy.

Wkrótce otwiera się panorama na pasma gór sowich oraz masyw Ślęzy, odległych o ponad 50 kilometrów.

Rataje

Przy skrzyżowaniu z drogą asfaltową do Krzydlina Mała dworzec kolejowy (9,30 km). Dworce w większości zaadaptowane na cele mieszkaniowe. Przy okazji można zwrócić uwagę  się w jakich odległościach od większych siedzib ludzkich były zlokalizowane dworca i zastanowić się czy istnienie linii kolejowej miało by sens.

Kolejny dworzec, w pobliżu wsi Rataje. (12,00 km)

Na kolejnych kilometrach , nieco o terenów bagiennych.

Wkrótce docieramy do kolejnego obszaru leśnego porastającego skarpy.  Przejazd pod kolejnym wiaduktem, w pobliżu widoczny wiatrak. (13,80 km)

koniec ściezki

Ostatni już miejsce odpoczynku, tutaj trzeba podjąć decyzję, gdyż wkrótce ścieżka asfaltowa się kończy (14,20 km). Do wyboru  jest dalsza jazda wąską ścieżką po nasypie, czy zjazd z nasypu i przejazd drogami asfaltowymi z ruchem aut. Zjazd z ścieżki spowoduje, że trzeba będzie dodatkowo pokonać kilka wzniesień.

Ścieżka rowerowa niespodziewanie się kończy, i rozpoczyna się 700 metrowy odcinek z wąską ścieżynką pośród krzaków. Prawdziwy survival, tym większy gdy trzeba się minąć z rowerzystą z naprzeciwka. Jest to zaledwie 600 metrów, ale ten odcinek z pewnością zapadnie w pamięć.

Lubiąż

Docieramy do kolejnego wiaduktu, który jest jednocześnie punktem widokowy na pobliski staw.

Wkrótce docieramy do brukowanej drogi (15.0 km)  która po 500 metrach doprowadza do ostatniego dworca Lubiąż (15,50 km). Skręcamy w prawo w asfaltową drogę, i po kolejnych 200 metrach osiągamy cel klasztor cystersów w Lubiążu. (15,70 km)

Pierwszy punkt odpoczynku
Pierwszy punkt odpoczynku
dziki na trasie
dziki na trasie

Galeria