Szlak Lubniewice – Międzyrzecz
EuroVelo ER1
Odcinek Lubnbiewice – Międzyrzecz
Jeśli podobają się Tobie treści prezentowane na tej stronie. Wesprzyj rozwój strony, klikając postaw kawę
W opisie znajdziesz.
To wszystko dla Ciebie
1. Panoramy 360 stopni
2. Przebieg szlaku
3. Informacje o oznakowaniu szlaku
4. Jak dotrzeć do szlaku
5. Dla kogo szlak jest przeznaczony
6. Atrakcje turystyczne
7. Nawierzchnia
8. Podsumowanie rodzajów nawierzchni
9. Opis szlaku
10. Galerię zdjęc
Wirtualna podróz
Konieczne kliknij i wyrusz w wirtualną podróż dzięki panoramom 360 stopni.
Przebieg szlaku
Max elevation: 106 m
Min elevation: 41 m
Total climbing: 697 m
Total descent: -704 m
Krótka przerwa na reklamę
Jak oznakowano szlak
Tabliczki koloru pomarańczowego z oznaczeniem R1. Umieszczone na każdym skrzyżowaniu w widocznych miejscach, zwykle przymocowane do pionowych znaków drogowych, lub jako samodzielne słupki. Oznakowanie spełnia swoja rolę, nie jest wymagane wspomaganie się gps, lub mapami paierowymi. Brakuje drogowskazów, do atrakcji danej miejscowości.
Każda podróż ma swój początek
Dojazd do szlaku
Od strony Lubniewic, nie występuje, żadna czynna linia kolejowa w promieniu wielu kilometrów. Njbliższa stacja znajduje się w Templewie, linia kolejowa Węgrzyn – Międzyrzecz. W Międzyrzeczu znajduje się linia kolejowa Zbąszynek – Gorzów. Dla dojezdnych autem, dogodne parkingi zarówno w Międzyrzeczu jak i Lubniewicach.
Jesteś gotowy na przygodę ?
Dla kogo jest ten szlak
Opisywany odcinek jak częśćią długiego wielokilometrowego szlaku długodystansowego. Szlak wiedzie drogamia safaltowymi, o zróżnicowanym ruchu aut. Zarówno gdzie ruch jest niawielki, jak też drogami, ze wzmożononym ruchem aut (odcinek Pieski – Międzyrzecz). Przewaga jazdy w ruchu aut, sprawia, że szlak nie jest zalecany jako rodzinny.
Dla rowerów szosowych szlak w 100 % przejezdny. Trasa nie jest płaska zdarzają się podjazdy i zjazdy ale nie są zbyt wymagająe, aczkolwiek są istotnym elementem krajobrazu.
Lesistość terenu jest niewielka, przeważają pola uprawne. Największe zagęszczenie zabytków na początku w Lubniewicach, oraz na końcu opisu w Międzyrzeczu. Po drodze stadardowe zabytki typu kościół czy pałac. Jedynie w obrębie Międzyrzeckiego Pasu Umocnionego pas bunkrów i zapór czołgowych.
Atrakce turystyczne
Graficzne przedstawienie nawierzchni szlaku
Nawierchnia
Szlak VeloBaltica Świnoujście – Dziwnów
Legenda do nawierzchni

Długośc opisywanego odcinka

Lokalny asfalt o znikomym ruchu
Asfalt o średnim natężeniu ruchu
Drogi rowerowe z kostki
Asfalt o dużym natężeniu ruchu
Asfaltowe drogi rowerowe:
Bruk
Obszary leśne
Obszary bezleśne
Skrócony opis szlaku
Lubniewice
Opis tego odcinka szlaku rozpoczyna się w Lubniewicach na rynku. Kierujemy się ulicą Jana Pawła za wschód. Na skrzyżowaniu warto skręcić w lewo żeby obejrzeć park miłości, most na jeziorze oraz zamek. Szlak prowadzi prosto ulicą Skwierzyńską (0,20 km)
Osioecko
Teren jest pagórkowaty, na trasie nieco podjazdów jak i zjazdów. Jeden ze zjazdów doprowadza do wsi Osiecko (3,40 km), gdzie zobaczyć można kościół. Kolejna Wieś na trasie Sokola Dąbrowa (6,80 km) także oferuje kościół jako zabytek do zobaczenia. Przejeżdżamy przez Nową Wieś, tutaj prócz kościoła można zobaczyć pałac, niestety zza wysokiego muru
Templewo
We wsi Templewo (15,40 km) tradycyjnie już z zabytków do obejrzenia kościół. Tutaj przebiega linią kolejową Węgrzyn Międzyrzecz. Za wsią skręcamy w lewo w drogę wojewódzką numer 137. Można spodziewać się wzmożonego ruchu aut i to przez kolejne kilometrów.
Pieski
Docieramy do wsi Pieski.(19,60 km)
Warto zwrócić uwagę na stylizowane słupy ogłoszeniowe na których szczycie znajdują się figury piesków. Dodatkowo do zobaczenia kościół oraz zabudowania folwarczne wpisane na listę zabytków.
Międzyrzecki REjon Umocniony
Ostatni odcinek prowadzi przez las, pośród jezior , przez pagórkowaty teren, gdyby nie ruch aut było by bardzo urokliwie. Przecinamy pas bunkrów należący do linii Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. 2 bunkry przy drodze zostały wysadzone, w dobrym stanie pozostał stag czyli punkt karabinu maszynowego z garażem armaty. Dostrzec też można tzw zęby smoka czyli zapory przeciwczołgowe. Na skraju lasu przy cmentarzu (28,00 km) rozpoczyna się ścieżką rowerową, która doprowadza do Międzyrzecza (29,30 km )
Międzyrzecz
W pobliżu kościoła pierwszych męczenników, kończy się ścieżka rowerową. Kolejny kilometr to jazdą przez miasto z dużym ruchem aut. W końcu skręcamy w lewo w brukowaną drogę, która doprowadza nas do Międzyrzeckiego zamku. Przed fosą szlak skręca w prawo i prowadzi ścieżką rowerową wzdłuż Obry.
Międzyrzecz
Na światłach przekraczamy ulicę Kazimierza Wielkiego, przejeżdżamy pod pomnikiem 1000 lecia państwa polskiego i kierujemy się na ulicę Stanisława Staszica. Po drodze mijamy wieżę ciśnień, zabytkowy budynki szkoły i oraz głaz pamięci pionierów ziemi Międzyrzeckiej Docieramy do ulicy 30 stycznia, która doprowadza nas do dworca klejowego, na którym kończy się opis tego odcinka szlaku.
Wybierając z mapy powyżej pełny ekran, pojawia się możliwość pobrania atrakcji w formacie pliku KML