Nowy Tomyśl
rowerowytomysl@gmail.com

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd

Jeśli uznasz, że przedstawione tutaj treści , okazały się dla Ciebie pomocne, wesprzyj stronę klikając przycisk poniżej.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Klika słów do legendy mapy Rowerowego Szlaku Orlich Gniazd

Na mapie kolorem jasnopomarańczowym oznaczono aktualny przebieg szlaku. Kolor niebieski to przebieg szlaku aktualny w 2018 roku. Kolorem ciemnopomarańczowym oznaczono opisane odcinki tras wraz z linkami do opisu.

Charakterystyka szlaku:

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd to główny szlak prowadzący przez Jurę Krakowsko-Częstochową. Trasa o zróżnicowanej nawierzchni. Główne atrakcje trasy to warownie oraz wapienne skały.  Opisy szlaków pochodzą z 2018 roku.  W 2019 roku odnawiano szlak, przy okazji nieco zmieniono przebiegi. Piaszczysty odcinek, który został opisany w tym opracowaniu, został zmieniony na wygodniejszą drogę do Złotego Potoku.

Trasa bywa wymagająca ze względu na piaszczyste odcinki, a także na duże przewyższenia.

Pod względem infrastruktury noclegowej, teren ten jest oceniany wysoko. Jura Krakowska-Częstochowska jest cenionym regionem turystycznym, chętnie odwiedzanym przez turystów i stąd też bogata oferta obiektów noclegowych.

Dojazd do początku i końca szlaku bez problemowy. Linie kolejowe zarówno w Częstochowie jak też Krakowie.

Trasa możliwa do pokonania w 2 dni, jednak ze względu na dużą ilość ciekawych miejsc warto poświęcić temu szlakowi 3 dni.

Liczne zamki i warownie, sprawiają, że szlak ten jest wyjątkowy. Również formy skalne nadają terenowi niesamowite wrażenie.

Trasa dla rowerzystów szosowych niemożliwa do pokonania, ze względu na piaszczyste odcinki. Dobrym rozwiązaniem w tym terenie jest rower mtb, lub rower trekingowy

 

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd opisane odcinki:

SkądDokąddługośćSzczegółowy opis
Zielona GóraOlsztyn6,10 kmCzytaj więcej
OlsztynSuliszowice13,60 kmCzytaj więcej
SuliszowiceŻarki10 kmCzytaj więcej
ŻarkiMirów9,24Czytaj więcej

Nawierzchnia na opisanych odcinkach:

Drogi asfaltowe:

0
kilometrów
Procentowy udział
78%

Drogi polne:

0
kilometrów
Procentowy udział
22%