Nowy Tomyśl
rowerowytomysl@gmail.com

Szlak EuroVelo Ev-9

Szlak EuroVelo EV-9

Jeśli uznasz, że przedstawione tutaj treści , okazały się dla Ciebie pomocne, wesprzyj twórcę klikając przycisk poniżej.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Klika słów do legendy mapy Szlak Euro-Velo EV-9

Na mapie kolorem niebieskim oznaczono aktualny przebieg szlaku. Ciemnopomarańczowym oznaczono opisane odcinki tras wraz z linkami do opisu.

 

Total distance: 428.36 km
Max elevation: 398 m
Min elevation: 40 m
Total climbing: 13900 m
Total descent: -14162 m
Download file: Map - February 26, 2022 8 41 AM.gpx

Charakterystyka szlaku:

Docelowo szlak będzie przebiegał na południu od granicy z Czechami, do północy do miasta Gdańsk. Na dzień 1 stycznia 2022 szlak wyznakowano na ternie Polski od przejścia granicznego w pobliżu Głuchołazów do Poznania, taki też przebieg jest naniesiony na mapę.

Trasa ma na celu połączyć południe z północą kraju. Cały szlak ma  długość około 2000 kilometrów. Rozpoczyna się w Chorwacji w miejscowości Pula i poprzez Chorwację, Słowenię, Austrię, Czechy prowadzi do Polski.

Trasę oznaczono za pomocą pomarańczowych tabliczek z logotypem roweru i oznaczeniem R9.

Dla tego szlaku funkcjonuje zarówno nazewnictwo EV9 jak i R9.

Dla szlaków Eurovelo przyjęto, żeby trasa była wyznakowana drogami asfaltowymi, o niewielkim nachyleniu. Tak też jest w przypadku tego szlaku.

Na opisywanych odcinkach kilkakrotnie szlak przebiega drogami polnymi. Dlatego też rowerzyści szosowi, muszą szukać objazdów (Fragmenty te szczegółowo określono w opisach odcinków).

Trasa optymalna dla rowerów trekingowych, zoptymalizowana pod kątem kilkudniowych wypraw rowerowych.

Do pokonania wyznaczonej trasy (Głuchołazy – Poznań) optymalnie jest przeznaczyć 5 dni.

Dojazd na początek i koniec szlaku nie stwarza problemów. Od północy węzeł kolejowy Poznań. Do Głuchołazów z południa dotrzeć można pociągiem z Opola.

Szlak Euro-Velo -EV 9 opisane odcinki:

Atrakcje turystyczne na szlaku:

Nawierzchnia na opisanych odcinkach:

Lokalne drogi asfaltowe:

0
kilometrów
Procentowy udział
71.7%

Drogi asfaltowe średnie natężenie:

0
kilometrów
Procentowy udział
10.7%

Asfaltowe drogi rowerowe:

0
kilometrów
Procentowy udział
5%

Drogi rowerowe z kostki:

0
kilometrów
Procentowy udział
4.3%

Drogi polne:

0
kilometrów
Procentowy udział
4%

Asfalt duże natęzenie ruchu:

0
kilometrów
Procentowy udział
2.2%

Szutry:

0
kilometrów
Procentowy udział
1.2%

Bruk:

0
kilometrów
Procentowy udział
0.6%