Nowy Tomyśl
rowerowytomysl@gmail.com

Szlak EuroVelo 13 Szlak Żelaznej Kurtyny

Eurovelo 13

Szlak eurovelo 13.
Szlak Żelaznej Kurtyny

1
Krajów
0
kilometrów
0
kilometrów oznakowań
transparent-min.png
Odtwórz wideo

Szlak Żelaznej Kurtny

Najdłuższy europejski szlak długodystansowy liczący ponad 10.000 kilometrów

Opracowanie z lipca 2024

Kilka faktów o szlaku

Trzeba mieć na uwadzę, że szlak w połowie 2024, nie jest szlakiem w pełni ukończonym

Alternatywy

Zwróćcie uwagę, że niektóre kraje tak zapragnęły u siebie szlak Eurovelo13, że szlak się rozwidla. W takim przypadku albo wybierzecie  jedną odnogę, albo trzeba będzie skorzystać z środków komunikacji i wrócić do miejsca rozdzielenia szlaków, żeby pokonać obydwa odcinki. Takie rozwidlenia występują na granicy z:

Nieco Historii

Po zakończeniu wojny Europa była podzielona na dwie części. Państwa znajdujące się na zachodzie Europy były oddzielone od krajów
pozostających pod wpływem ZSRR. Ta umowna granica, tzw. Żelazna Kurtyna,
zaczynała się nad Morzem Barentsa, i kończyła  na południe  na brzegu Morza Czarnego. Została zlikwidowana w 1989 roku podczas
przemian jesieni narodów. Aby upamiętnić zakończenie wieloletniego
konfliktu oraz zjednoczenie Europy, w ramach projektu EuroVelo powstał
transeuropejski szlak Żelaznej Kurtyny, który został oznaczony numerem 13.  

Kraje

Szlak EuroVelo 13 przebiega przez następujące kraje

Norwegia

Finlandia

Estonia

Rosja

Łotwa

Flag_of_Lithuania

Litwa

Polska

Niemcy

Czechy

Austria

Słowenia

Chorwacja

Przebieg szlaku przez kolejne kraje

Zestawienie zostało uporządkowane według krajów od najdłuższego przebiegu do najkrótszego.

Finlandia i Estonia, to kraje w których przebieg szlaku przekracza 1000 kilometrów.  

Krajkilometry
Finlandia1711,07
Niemcy1543,768
Estonia985,903
Bułgaria933,753
Czechy890,453
Rosja699,69
Węgry672,908
Polska589,97
Łotwa559,27
Rumunia540,174
Serbia479,27
Turcja160,48
Chorwacja141,328
litwa111,83
Norwegia102,4
Słowenia88,466
Słowacja84,95
Austria82,938
suma10378,621

Kilometraż ścieżek rowerowych

Na 10 tyś kilometrów szlaku,  tylko 1356 kilometrów prowadzi ścieżkami rowerowymi. Z pewnością udział ścieżek rowerowych będzie zmieniał się na korzyść  w kolejnych latach, gdyż tego typu szlaki bedą premiowane, przy dotacjach unijnych na tworzenie ścieżek rowerowych.

krajDługości dróg rowerowych
Niemcy340,4
Węgry257,18
Polska252
Estonia136
Finlandia130
litwa88,4
Łotwa57,4
Czechy40,9
Słowacja28
Rosja6,91
Rumunia6,8
Norwegia5,2
Austria5,18
Serbia2,13
Turcja0,33
Bułgaria0,1
Słowenia0
Chorwacja0
suma1356,93

Procentowy udział ścieżek rowerowych w odniesieniu do długości szlaku na terenie kraju

Gdy weźmiemy pod uwagę jaki procent jaki procent szlaku w danym  kraju prowadzi ścieżkami rowerowymi, to ranking się zmienia. Niewielka Litwa na pierwszym miejscu, ale już na drugim miejscu Polska, gdzie 43% szlaku przejedziemy ścieżkami rowerowymi. Brawo.

krajDroga rowerowa kmprcentowo
litwa88,479%
Polska25243%
Węgry257,1838%
Słowacja2833%
Niemcy340,422%
Estonia13614%
Łotwa57,410%
Finlandia1308%
Austria5,186%
Norwegia5,25%
Czechy40,95%
Rumunia6,82%
Rosja6,911%
Serbia2,130%
Turcja0,330%
Bułgaria0,10%
Słowenia00%
Chorwacja00%

Stopień oznakowania szlaku:

Do tej pory zostało oznakowanie prawie 4000 kilometrów szlaku.  Imponuje Estonia oraz Czechy, gdzie całość przebiegu jest oznakowana. Polska znajduje się w czołówce oznakowania, brakuje tylko 15 %. do pełnego znaczenia szlaku na terenie tego kraju.

Legenda do stopnia oznakowania (według strony Eurovelo):

Etap wyznakowany:  Opracowana trasa (patrz kategoria poniżej) z ciągłym oznakowaniem wzdłuż trasy
z tablicami informacyjnymi EuroVelo. 

Etap szlak wytyczony:

Trasa opracowana dla rowerzystów i oznakowana zgodnie z odpowiednim standardem krajowym (tj. jest częścią lokalnej, regionalnej lub krajowej sieci rowerowej). Musi również istnieć strona internetowa dostarczająca informacji użytkownikom. Opracowana trasa może być niejednorodna pod względem infrastruktury: rodzaj infrastruktury rowerowej, nawierzchnia, szerokość, nachylenie itp.

Etap projektowy:

Trasa zawierająca odcinki wymagające dalszego rozwoju (np. odcinki na drogach publicznych o dużym natężeniu ruchu). Rowerzystom zaleca się korzystanie z transportu publicznego w celu pominięcia tych niezagospodarowanych odcinków.     

 

KrajeEtap projektowySzlak wytyczonyprocent wyznakowania szlaku wyznakowanyWyznakowane kilometry
Estonia0%0%100%985,9
Czechy0%0%100%890,5
Węgry0%100%90%600,0
Polska15%0%85%503,0
Serbia0%0%100%479,3
Niemcy58%31%11%176,0
Słowenia0%0%100%88,5
Słowacja0%0%100%85,0
Austria0%0%100%82,9
Łotwa48%38%13%75,0
Finlandia100%0%0%0,0
litwa0%100%0%0,0
Rosja100%0%0%0,0
Rumunia100%0%0%0,0
Norwegia100%0%0%0,0
Turcja100%0%0%0,0
Bułgaria100%0%0%0,0
Chorwacja0%100%0%0
3966,0

Ranking najbardziej nieprzychylnych krajów

Ranking ma pokazać gdzie wyprawa rowerowa wiąże się z ryzykiem ruchu, pokrywa się z stopniem zaangażowania dany kraj w tworzeniu Eurovelo13. Najgorsze miejsce w rankingu mają kraje gdzie szlak jest cały czas na etapie projektowym. W rankingu wzięto procentowy udział dróg krajowych w stosunku do długości szlaku na terenie danego kraju.

Krajkilometraż% udział
Rumunia37269%
Łotwa34361%
Rosja40257%
Norwegia48,147%
Serbia14931%
Finlandia44226%
Chorwacja16,512%
Bułgaria66,767%
Estonia62,16%
litwa6,956%
Słowenia2,433%
Czechy131%
Niemcy10,061%
Austria0,2080%
Węgry0,6080%
Polska0,40%
Słowacja00%
Turcja00%
Suma1935,116100%

Jeśli uznasz, że przedstawione tutaj treści , okazały się dla Ciebie pomocne, wesprzyj twórcę klikając przycisk poniżej.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

polska

W czołowce krajów z najlepszą nawierzchnią

kilometry
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
Developers
Total distance: 591.4 km
Max elevation: 109 m
Min elevation: -5 m
Total climbing: 3498 m
Total descent: -3501 m
Download file: Polska (592,9 km).gpx

Długość : 591,40 km.

Długość opisanych odcinków

0
kilometrów
Procent opisanych w stosunku do całości
25%

Charakterystyka szlaku:

Szlak EuroVelo 13, nazywany też szlakiem Żelaznej Kurtyny. To długodystansowy szlak wiodący  z Północy na południe przez 20 europejskich krajów. W Polsce szlak ma ponad 590 kilometrów długości.

Rozpoczyna się na zachodzie kraju w Świnoujściu, a kończy na granicy z Rosyjskim Obwodem Kalingradzkim w miejscowości Gronowo

Dojazd na początek szlaku do Świnoujścia możliwy pociągiem.

Trasa możliwa do modyfikowania, dzięki obecności stacji kolejowych.

Na przebycie szlaku trzeba przeznaczyć ok. 5 dni.

Trasa oznakowano za pomocą pomarańczowych tabliczek z oznaczeniem szlaku 13. Tabliczki montowane głównie do infrastruktury drogowej typu znaki.

Na ternie Polski szlak ten ma wspólny przebieg ze szlakiem EuroVelo 10, znanym też jako R10

Dojazd do szlaku

 

 

Świnoujście oraz Międzyzdroje posiadają dworce kolejowe. Do tych miejscowości dotrzeć można pociągiem ze Szczecina.

Od strony Dziwnowa najbliższa stacja kolejowa znajduje się w Kamieniu Pomorskim.

Planując dojazd pociągiem, o ile to możliwe warto skorzystać z połączenia bezpośrednio do Świnoujścia. W sezonie letnim zdarzają się sytuację, że dla rowerzystów przesiadających się w Szczecinie na pociąg do Świnoujścia brakuje już miejsc pomimo wykupienia bilet na rower.

Zakup biletu w sezonie letnim, kilka dni przed planowaną podróżą, może okazać się niemożliwy. Zwykle pociągi dysponują zaledwie kilkom miejscami na przewóz roweru, i gdy już zostały wykupione, to system biletowy nie sprzeda biletu. Bilety w systemie pkp można kupić do 30 dni przed podróżą, i to jest odpowiedni termin na zakup.

Dla zmotoryzowanych, znalezienie miejsca parkingowego w sezonie, może być problematyczne i trzeba liczyć się z dodatkowymi opłatami za parking.

Złym pomysłem jest wjazd do centrum, gdyż na przeprawach promowych, można stracić dużo czasu. Dogodnym miejscem do pozostawienia auta może być parking, przy stadionie w dzielnicy Warszów.

Kołobrzeg to ważna stacja kolejowa, do której dotrzeć można z Goleniowa Szczecinka i Koszalina. Wzdłuż całego opisywanego odcinka przebiega linia kolejowa Kołobrzeg – Koszalin. Dla osób chcących podzielić trasę stacje kolejowe W Będzino, Słowienkowo, Miłogoszczy, Tymień, Ustronie Morskie. Do Mielna również dociera linia kolejowa.

Dla zmotoryzowanych, tradycyjnie już w sezonie parkingi w miejscowościach nadmorskich są przepełnione i bardzo drogie. Korzystniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie auta, w miejscowości nieco bardziej oddalonego od morza.

Dla kogo jest ten szlak

Przyjęło się stwierdzenie, iż nie możesz się uważać za prawdziwego sakwiarza, dopóki nie przejedziesz szlaku R10, który przebiega tak samo jak EV13.  Trasa ta jest mekką rowerzystów z sakwami. Szlak jest często polecany jako pierwsza poważna kilkudniowa wyprawa rowerowa. Na popularność tej trasy składa się dobra nawierzchnia. Na opisanych odcinkach ścieżki rowerowe stanowią 43 % nawierzchni, sprawia to, że EV13 można polecić jako wybór dla rodzinnej wyprawy rowerowej. Ten typ nawierzchni jest najczęściej spotykaną nawierzchnią na szlaku

Duży odsetek bo aż 17 % opisanych odcinków stanowią ścieżki, często szutrowe . Dlatego też dla rowerów szosowych wymagane jest dokładne planowanie trasy, gdyż drogi nieprzystosowane do cienkich opon szosowych, stanowią istotny element nawierzchni.

Wzdłuż trasy, liczne miejscowości wypoczynkowe, co sprawia, że ze znalezieniem noclegów nie ma większych problemów, aczkolwiek trzeba wziąć pod uwagę iż kwater na jedną noc są niechętnie wynajmowane w sezonie.

Total distance: 426.79 km
Max elevation: 65 m
Min elevation: -3 m
Total climbing: 1046 m
Total descent: -1045 m
Download file: Trasa_rowerowa_R10(1).gpx

Atrakcje turystyczne na szlaku:

Szlak euroVelo R10 opisane odcinki:

Nawierzchnia na opisanych odcinkach:

Asfaltowe drogi rowerowe:

0
kilometrów
Procentowy udział
40%

Szutry:

0
kilometrów
Procentowy udział
16%

Drogi rowerowe z kostki:

0
kilometrów
Procentowy udział
21%

Lokalne drogi asfaltowe:

0
kilometrów
Procentowy udział
14%

Droga z płyt:

0
kilometrów
Procentowy udział
2%

Drogi asfaltowe średnie natężenie:

0
kilometrów
Procentowy udział
2%

Drogi polne:

0
kilometrów
Procentowy udział
2%

Piaskowa ścieżka rowerowa

0
kilometrów
Procentowy udział
1%

Asfalt duże natęzenie ruchu:

0
kilometrów
Procentowy udział
0.5%

Nawierzchnia na całej trasie w Polsce:

typ drogikilometryprocentowy udział
Droga rowerowa25243%
Ulica:15927%
Ścieżka:10217%
Boczna ulica68,912%
Single track:6,271%
Prom:10%
Droga krajowa:0,40%
W linii prostej (nieznany)0,30%
Droga dojazdowa0,10%
Sumy589,97100%
typ nawierzchnikilometryprocentowy
Asfalt: 338 km33857%
Nieutwardzona: 79.7 km79,714%
Kostka brukowa: 69.1 km69,112%
Utwardzona: 60.7 km60,710%
Zbity żwir: 39.3 km39,37%
Brak informacji: 1.83 km1,830%
Sumy588,63100%

NORWEGIA

Najbardziej wysunięty na północ odcinek szlaku.

kilometry
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Procent wyznakowania szlaku
Projektant Stron WWW 0%
Total distance: 102.38 km
Max elevation: 197 m
Min elevation: 1 m
Total climbing: 1621 m
Total descent: -1543 m
Download file: Norwegia Eurovelo 13.gpx
typ drogikilometryprocentowy udział
Droga krajowa:48,147,0
Ulica47,646,5
Droga rowerowa:5,25,1
Single track1,31,3
Ścieżka:0,10,1
Boczna ulica:0,10,1
sumy102,40100
typ nawierzchnikilometryprocentowy
Asfalt:89,688%
Nieutwardzona11,812%
Utwardzona0,8411%
Brak informacji0,10%
sumy102,341100%

Krótka charakterystyka

Szlak wiedzie, głównie głównymi drogami Norwegii, w tym kraju szlak ma status w opracowaniu. Oznacza to , że nie wytyczono ostatecznego przebiegu a jedynie zarys przebiegu. Trasa zawierająca odcinki wymagające dalszego rozwoju(np. odcinki na drogach publicznych o dużym natężeniu ruchu). Rowerzystom zaleca się
 korzystanie z transportu publicznego w celu pominięcia tych niezagospodarowanych odcinków. 

Oznakowanie szlaku EuroVelo 13 nie występuje w tym kraju

Dodatkowe informacje:

Finlandia

Kraj z najdłuższym przebiegiem szlaku EuroVelo13

kilometry
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 1714.75 km
Max elevation: 372 m
Min elevation: 3 m
Total climbing: 13845 m
Total descent: -13903 m
Download file: Eurovelo 13 Finlandia.gpx
Procent wyznakowania szlaku
Projektant Stron WWW 0%
typ drogikilometryprocentowy udział
Ulica110564,58
Droga krajowa:44225,83
Droga rowerowa1307,60
Boczne ulice25,501,49
Single track4,890,29
Ścieżka:1,840,11
W lini prostej1,740,110
Droga dojazdowa0,10,01
sumy1711,07100
Nawierzchniakilometryprocentowy udział
Asfalt145185%
Zbity żwir1086%
Utwardzona1016%
Nieutwardzona44,83%
Brak informacji5,940%
Kostka brukowa:0,10%
Sumy1710,84100%

Krótka charakterystyka:

Szlak wiedzie, głównie asfaltowymi drogami Finlandii, o rożnym natężeniu ruchu. W tym kraju szlak ma status w opracowaniu. Oznacza to , że nie wytyczono ostatecznego przebiegu a jedynie zarys przebiegu. Trasa zawierająca odcinki wymagające dalszego rozwoju(np. odcinki na drogach publicznych o dużym natężeniu ruchu). Rowerzystom zaleca się korzystanie z transportu publicznego w celu pominięcia tych niezagospodarowanych odcinków. 

Oznakowanie szlaku EuroVelo 13 nie występuje w tym kraju.

Dodatkowe informacje:

rosja

Kraj z największym procentowym udziałem dróg krajowych w przebiegu.

kilometry
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 442.99 km
Max elevation: 161 m
Min elevation: 0 m
Total climbing: 1959 m
Total descent: -1936 m
Download file: Rosja Eurovelo 13.gpx
Total distance: 241.95 km
Max elevation: 77 m
Min elevation: -4 m
Total climbing: 1170 m
Total descent: -1174 m
Download file: Do Rosji.gpx
typ drogikilometryprocentowy udział
Droga krajowa40257%
Ulica249,136%
Ścieżka21,593%
Boczna ulica:17,573%
Droga rowerowa6,911%
W linii prostej (nieznany)1,80%
Single track0,6030%
Sumy699,573100%
typ nawierzchnikilometryprocentowy
Asfalt61089%
Utwardzona22,673%
Zbity żwir15,712%
Nieutwardzona15,162%
Brak informacji9,181%
Kostka brukowa9,1131%
Sumy681,833100%

Krótka charakterystyka:

Gdy spojrzymy na wykres nawierzchni, to widzimy że 90% szlaku w Rosji prowadzi asfaltami, ale gdy spojrzymy na wykres typów dróg i zobaczymy, że 57 % przebiegu to drogi krajowe to już jest mniej ciekawie. W tym kraju szlak ma status w opracowaniu. Oznacza to , że nie wytyczono ostatecznego przebiegu a jedynie zarys przebiegu. Trasa zawierająca odcinki wymagające dalszego rozwoju(np. odcinki na drogach publicznych o dużym natężeniu ruchu). Rowerzystom zaleca się korzystanie z transportu publicznego w celu pominięcia tych niezagospodarowanych odcinków.  Niestety tych odcinków jest zatrważająco dużo. 

Oznakowanie szlaku EuroVelo 13 nie występuje w tym kraju.

Dodatkowe informacje:

Trasę podzielono na dwa odcinki. Jeden przez główny obszar Rosji, i drugi przez Okręg Kalingradzki

Estonia

Kraj z największą długością przepraw wodnych

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 484.3 km
Max elevation: 75 m
Min elevation: 2 m
Total climbing: 2832 m
Total descent: -2843 m
Download file: Estonia 1.gpx
Total distance: 90.93 km
Max elevation: 33 m
Min elevation: 4 m
Total climbing: 381 m
Total descent: -382 m
Download file: Estonia wyspa _ (91,2 km).gpx
Total distance: 247.22 km
Max elevation: 35 m
Min elevation: 1 m
Total climbing: 963 m
Total descent: -961 m
Download file: Estonia 3 (247,9 km).gpx
Total distance: 164.07 km
Max elevation: 36 m
Min elevation: 1 m
Total climbing: 743 m
Total descent: -741 m
Download file: Estonia 4.gpx
typ drogikilometryprocentowy udział
Ulica771,678%
Droga rowerowa13614%
Droga krajowa62,16%
Boczna ulica7,291%
Ścieżka6,231%
Single track2,4830%
w lini prostej0,10%
prom0,10%
sumy985,90100
typ drogikilometryprocentowy udział
Asfalt908,492%
Utwardzona34,273%
Nieutwardzona21,842%
Zbity żwir17,542%
Brak informacji:1,7810%
Kostka brukowa:1,340%
Sumy985,171100%

Krótka charakterystyka:

EuroVelo 13 przebiega przez prawie  obszar1000 km tego kraju.  Całkiem sporo bo 140 kilometrów stanowią ścieżki rowerowe. Drogi krajowe stanowią 6 % przebiegu. Trasa prowadzi głównie ulicami o mniejszym natężeniu ruchu. 40 kilometrów to drogi polne.  Trasa prowadzi wzdłuż wybrzeża, odwiedza 3 największe Estońskie wyspy. Trzeba mieć na uwadze, że trzykrotnie trzeba skorzystać z przepraw morskich

Oznakowanie szlaku EuroVelo 13 wyznaczono na 100 % przebiegu trasy w tym kraju.

Dodatkowe informacje:

Zestawienie nie zawiera jednokierunkowego odcinka na wieżę widokową Kõpu Tuletorn na wyspie Hiummaa.

Nie uwzględniono kilometrażu przepraw morskich. W Estonii trzeb trzy razy skorzystać z żeglugi morskiej. Z kontynentu z miejscowości Rohukula do miejscowości Heltermaa na wyspie Hiummaa.

Następnie z wyspy Hiumaa z miejscowości Soru na wyspę Saremaa do portu w TRigii.

Ostatnia przeprawa jest pomiędzy miejscowością Kuivastu a Sadam, z wyspy Muhu na kontynent

Łotwa

Kraj z trasami w budowie

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
typ drogikilometryprocentowy udział
Droga krajowa:34361%
Ulica:12422%
Droga rowerowa:57,410%
Ścieżka:17,43%
Boczna ulica:14,33%
W linii prostej (nieznany):1,640%
Single track:1,430%
Droga dojazdowa:0,10%
Sumy559,27100%
typ drogikilometryprocentowy udział
Asfalt:48587%
Nieutwardzona:34,96%
Zbity żwir:19,23%
Kostka brukowa:12,32%
Utwardzona:5,231%
Brak informacji:3,011%
sumy559,64100%

Krótka charakterystyka:

Patrząc na sąsiednią Estonię można by się spodziewać że im dalej na południe Europy, to infrastruktura rowerowa będzie lepsza. Niestety nie dotyczy to Łotwy. Na 550 kilometrach szlaku w tym kraju, aż 343 kilometry to drogi krajowej, to stanowi  61 % przebiegu  szlaku przez ten kraj. Nawierzchnia szlaku jest głównie asfaltowa, ale niestety jak wyżej wspomniano, towarzyszy jej znaczący ruch aut.

Oznakowanie szlaku EuroVelo 13 wyznaczono na 13 % przebiegu trasy w tym kraju. 

Dodatkowe informacje:

Co ciekawe są znaczące różnice pomiędzy plikiem gpx, jaki można pobrać  z oficjalnej strony eurovelo, a wrysowaniem oznaczeniem EV13 na mapach osm. W tym opracowaniu wzięto przebieg z map osm. Jednak odnoszę wrażenie, że mapy osm częściej prowadzą po drogach krajowych.

litwa

Kraj z świetną infarastrukturą, ale bez oznakowania

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
typ nawierzchnikilometryprocentowy
Droga rowerowa88,479%
Boczna ulica:8,568%
Droga krajowa:6,956%
Ulica:4,374%
Ścieżka:1,551%
Prom:0,91%
Single track:0,61%
W linii prostej (nieznany):0,50%
Droga dojazdowa:00%
Sumy111,83100%
typ nawierzchnikilometryprocentowy
Asfalt:70,463%
Utwardzona:25,823%
Kostka brukowa:8,788%
Nieutwardzona:4,914%
Brak informacji:22%
sumy111,89100%

Krótka charakterystyka:

Kraj, który można przejechać w jeden dzień, bo przebieg szlaku wynosi  zaledwie 111 kilometrów. Jednak jest są to bardzo przyjemne kilometry, bo aż 79% przebiegu prowadzi ścieżkami rowerowymi. Do pełni szczęścia brakuje oznakowania, niestety nawet jedne metr szlaku nie został oznakowany.

Dodatkowe informacje:

Niemcy

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 1548.48 km
Max elevation: 811 m
Min elevation: -4 m
Total climbing: 15451 m
Total descent: -14915 m
Download file: Niemcy (1551,1 km).gpx

Czechy

Szlak pogranicza Czesko – Austryiackiego

kilometry przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 891.97 km
Max elevation: 1278 m
Min elevation: 174 m
Total climbing: 16302 m
Total descent: -16663 m
Download file: Czechy.gpx

Austria

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
Total distance: 82.93 km
Max elevation: 255 m
Min elevation: 138 m
Total climbing: 435 m
Total descent: -390 m
Download file: Austria (83 km).gpx
Total distance: 82.93 km
Max elevation: 255 m
Min elevation: 138 m
Total climbing: 435 m
Total descent: -390 m
Download file: Austria (83 km).gpx

Słowenia

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 88.65 km
Max elevation: 394 m
Min elevation: 138 m
Total climbing: 920 m
Total descent: -684 m
Download file: Słowenia.gpx

Węgry

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 343.74 km
Max elevation: 142 m
Min elevation: 72 m
Total climbing: 1408 m
Total descent: -1376 m
Download file: Węgry Tiszasziget -_ Zrinj Lukački (344,3 km).gpx
Total distance: 311.8 km
Max elevation: 385 m
Min elevation: 111 m
Total climbing: 2501 m
Total descent: -2743 m
Download file: Węgry 2 (312,2 km).gpx

chorwacja

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 141.29 km
Max elevation: 145 m
Min elevation: 102 m
Total climbing: 677 m
Total descent: -641 m
Download file: Chorwacja.gpx

Serbia

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 480.33 km
Max elevation: 1072 m
Min elevation: 36 m
Total climbing: 8609 m
Total descent: -9023 m
Download file: Rumunua Bacevo -_ Stara Palanka (480 km).gpx

Rumunia

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 267.21 km
Max elevation: 225 m
Min elevation: 36 m
Total climbing: 3393 m
Total descent: -3422 m
Download file: Rumunia projektowy Бела Црква -_ Dusanovac (267,4 km).gpx
Total distance: 276.32 km
Max elevation: 158 m
Min elevation: 65 m
Total climbing: 822 m
Total descent: -815 m
Download file: Rumunia Stara Palanka -_ Ђала (276,7 km).gpx

Bułgaria

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 93.06 km
Max elevation: 657 m
Min elevation: 1 m
Total climbing: 2644 m
Total descent: -1998 m
Download file: Bułgaria 2.gpx
Total distance: 842.66 km
Max elevation: 1700 m
Min elevation: 32 m
Total climbing: 18948 m
Total descent: -18362 m
Download file: Bułgaria 2 (841,8 km).gpx

turcja

Duzo kilometrów, mało oznakowań

kilometrów przebiegu
KM ŚCIEŻEK ROWEROWYCH
% wyznakowania szlaku
% dróg krajowych
Total distance: 160.97 km
Max elevation: 685 m
Min elevation: 32 m
Total climbing: 1811 m
Total descent: -2370 m
Download file: Turcja.gpx

W tworzeniu opracowania udział wzieli: